Ik doe voort…

(Naar de wuppe, het zesde metaal)

Zo, mijn 1e tussentijdse kankercheck zit erop. Of hoe noem je zoiets? Een onderhoudsbeurt? Een check-up? Een aflevering in een veel te lange serie?

Ik wist niet precies waaraan ik mij mocht verwachten. Het bleek een bespreking en een klinisch onderzoek te zijn, geen scan, daarvoor is het nog te vroeg. Zolang mijn bloedwaarden OK blijven en ik geen zware klachten heb, ziet de volgende check binnen 3 maanden er hetzelfde uit. In oktober wordt er nog eens gescand.

De bijwerkingen van de hormoontherapie verdraag ik voorlopig goed genoeg. Het is een collectie van bijzonder onaangename ongemakken, maar soit. Mijn grootmoeder zaliger zou gezegd hebben dat er in de oorlog oneindig veel meer ongemakken waren. Zoals ik sommige senioren in deze Covid tijden ook af en toe hoor prediken.

Alles is relatief. Dus blijf ik nog maar even deze pillen slikken en de maandelijkse injecties en alle vervelende bijwerkingen ondergaan voor de volgende 5 jaar. Bommen zijn ongetwijfeld erger. En moeten onderduiken in een schuur, een kelder, een zolder, ik moet er niet aan denken. Wat is dan zo’n klein miserabel kankertje? Het maakt niet eens lawaai, het ontploft niet en veroorzaakt geen hongersnood. Alles is relatief, mja …

Mijn wonden helen, de bestralingspijn vermindert, de herinneringen aan de operaties vervagen. Het heeft best ook wel voordelen als je geheugen wat begint te haperen 😉.

Conclusie van de dag: het kon veel erger, dit kan ik nog wel verder aan. Het herstel is ingezet, fingers crossed dat dit onkruid voor eeuwig en altijd uit mijn tempel blijft.

 

Reacties

Populaire posts van deze blog