Let’s swing, moodswing

(Moodswing Baby, Absynth Minded)

Taratataaaaa, dans en jubel, een nieuwe mijlpaal is bereikt!! Gisteren heb ik mijn 12e bestraling achter de rug, dat betekent dat ik er nog slechts 11 moet ondergaan. Over de helft dus, ik kan nu echt beginnen aftellen. Het wordt dringend tijd ook, want mijn huid begint al akelig rood te worden. Verbranding in combinatie met zwelling en kleding voelt vreselijk oncomfortabel… Leve de Flamigel!

Ik heb dr Erwt opnieuw gezien. Mijn professionele conclusie: hij wil wel maar hij kan niet. Die man heeft geen empathie en geen noemenswaardige communicatie skills. Elke vraag wordt ontwijkend en met een stevige dosis neerbuigendheid (is dat een woord?) beantwoord. Soit, dr Erwt heeft al veel te veel van mijn schaarse voorraad energie gekregen, nu focus op de aangename dingen des levens. Zoals een bestralingshalfwegmijlpaal!

Deze avond, als er nog een straaltje energie in mijn hoofd zit en ik mijn lijf nog meekrijg, dan toch even een nummertje draaien. En dansen. Een vrolijke swing, daar word ik altijd happy van. Trouwens, een wistjedatje: het kan alleen maar aanbevolen worden, dansen. Het is een beetje magisch (echt waar, ik heb het opgezocht 😏: 5 redenen om meer te DANSEN). Dansen werkt stimulerend voor je brein, het verlaagt het risico op bepaalde ouderdomsziektes, het stimuleert de goede hormoontjes. 

En ja, een mens zou al eens genoeg krijgen van al die hormonen… maar in dit geval zijn het endorfines, die zorgen - voor de verandering - voor een moodswing in de positieve richting!!

Straks even mijn dagelijks straalmoment doorkomen en ik kan aan mijn danspasjes beginnen 😊.

Nog 10 (and counting…)

 

Reacties

Populaire posts van deze blog