This boob is on fire. Burn MF, burn!

(Fire Water Burn, Bloodhound Gang)

Dit nummertje speelde de ganse tijd door mijn hoofd. Niet zo goed voor de concentratie als je onder de straalmachine ligt en de Breath Hold techniek moet toepassen. Mijn hart moet namelijk uit de straalzone geademd worden. En zolang ik mijn adem inhoud zit mijn motor veilig. Belangrijke opdracht dus!

‘Inademen mevrouw, tot in het groene vierkantje en dan de adem inhouden’. Volgens mij is dat geen vierkantje, het is een rechthoek. Oeps, mijn adembalkje schiet voorbij het groene vierkantrechthoekblokje. Waar zou mijn hart dan zitten? Focus meisje, focus!

Als ik aan kanker denk, moet ik tegenwoordig altijd aan dat vreselijke onkruid denken, paardestaart of kattestaart? Ik ben niet helemaal zeker. Van die dunne, lange groene vingertjes die je tuin volledig overwoekeren. Die overal opduiken, tot tussen de wortels van je tulpen en gerbera’s, je gazon en siergrassen. Zelfs als je een vergifje hebt gebruikt, ze manueel hebt proberen uittrekken op de goeie ouwe manier, ze platgebrand hebt, ze met wortel en al (daarbij nog wat collateral damage bij de tulpen en gerbera’s veroorzakend) uit de grond hebt gespit. Het mag niet baten. Een tijdje later vind je ze meters verder terug. Die fiere groene slingervingers, ze pronken opnieuw overal tussen. Via hun zeer uitgebreide ondergronds netwerk. ’t Is eigenlijk iets om te bewonderen. Een oersterke overwoekeraar is het.

Net als kanker. Dus we gaan alle middelen inzetten. Beter nog dan met dat onkruidje. We leggen dat onding lam. ’t Is te zeggen, ik ga helemaal niks doen, ik ga het alleen maar ondergaan… en ondertussen blijven ademen, wel – niet – wel – niet …

Voilà, voor ik het wist was het voorbij, sessie 1 is een feit, nog 22 te gaan!

‘We don't need no water, let the motherfucker burn
Burn motherfucker, burn

Reacties

Populaire posts van deze blog