Let’s dance!

(Booty Swing, Parov Stelar)

Wat ook de uitkomst zou zijn van de consultaties op donderdagnamiddag, de dag zou dansend afgesloten worden. Dat had ik mij begin deze week al voorgenomen. En hell yeah, ik heb gedanst! Heel voorzichtig weliswaar, want mijn borst lijkt nog steeds uit vele losse onderdelen te bestaan. Zwevende stukjes zenuwen, vet en weefsel die tegen elkaar opbotsen bij elke beweging. Geen samenhangend geheel, maar eerder alsof de borstbouwblokjes elkaar opnieuw moeten vinden en verbinden. Of misschien proberen ze daarbinnen ook aan social distancing te doen. In elk geval, het is moeilijk te omschrijven hoe mijn bovenste binnenkant nu aanvoelt, maar sta mij toe om het samen te vatten als ‘onprettig’…

Het was dus slow dancing. Maar desalniettemin, ik heb gedanst! En het was dan nog op goed nieuws ook. Want oh ja, 2e keer goede keer. Mijn kankerkwal is helemaal weg. Zijn miezerig dun en lang tentakel is er tijdens deze 2e operatie helemaal uitgesneden. Dankjewel borstchirurg!

Nochtans was ik erin geslaagd om de arme man te beledigen vlak voor de operatie. Vanuit mijn angst en bezorgdheid vroeg ik hem vanop de operatietafel of hij eigenlijk moest gokken hoeveel hij diende weg te snijden. In mijn verdediging, mijn robotbrein was toen al enigszins in standby modus aan het gaan en ik werd gegijzeld door mijn emoties. Er kwam dus geen helder denken meer aan te pas. Tijdens de consultatie van maandagnamiddag merkte ik dat de chirurg mijn vraag/opmerking blijkbaar niet zo had geapprecieerd, want hij begon er spontaan over, en niet op een positieve manier... Tja …

Mijn broer heeft allicht gelijk dat mijn nek- en schouderklachten te wijten zijn aan een ‘oeps, ze is van de operatietafel gevallen’ momentje…

Anyways, hij heeft zich dan toch prima van zijn snijtaak gekweten. Ik ben verlost van het onding. Het herstel kan nu echt starten. Let the healing begin. Maar eerst nog een beetje dansen 😊!

Reacties

Populaire posts van deze blog