Happy? Happy!

Love is all, Roger Glover

De afgelopen weken heb ik naar mijn gevoel ontzettend vaak gesurft op bang-boos-bedroefd tsunami’s. Het zal wel iets met de rouwcurve te maken hebben zeker. Door welke stadia moest je je weer doorheen worstelen: verdriet, boosheid, onderhandeling, aanvaarding. Oh ja, en ontkenning. Daar zou het trouwens allemaal mee moeten begonnen zijn. Mmmm, wat die ontkenning en onderhandeling betreft, ik weet het zo niet. Zou het kunnen dat ik die heb overgeslagen, of onderdrukt? Of misschien ben ik ze gewoon vergeten. Hopelijk zijn ze niet meer op komst. Stel je voor, wat een timing…

Bang, boos, bedroefd (wéér BBB) zijn wel blijven hangen… Hoge, woeste, krachtige emogolven en ik ken niet eens de basics van het emo-surfen. En toch, het had slechter gekund. Ik raakte telkens terug op mijn plankje en nooit had ik het gevoel dat ik verdronk. De laatste dagen heb ik zelfs de indruk dat de golfjes kleiner worden. Mijn plank is ook stabieler. En er liggen veel redders in het water, tussen de golven.

Dus ben ik de laatste tijd ook best wel blij en dankbaar. Voor die corona-proof wandelingen en voor de gezellige babbeltjes met lekker veel afleiding. Voor de schandalige verwennerijen met chocola, cadeautjes, bloemen, tot zelfs persoonlijk aan huis geleverde nieuwe kleding... En voor het feit dat het mij lukt om eindelijk opnieuw te sporten! Gisteren ben ik voor het eerst in 28 dagen (die als het dubbel aanvoelden, en nee hoor, I wasn’t counting 😉) opnieuw gaan lopen. Een testje om te checken of de operatiezone niet te veel protesteerde. Wat een aangename verrassing (ik ben niet zeker of ‘aangenaam’ hier op zijn plaats is): mijn verkrampte en verstijfde spieren waren gevoeliger dan mijn versneden borst. Ik had ook de indruk dat de M&M’s daarbinnen stilletjes aan een vast plaatsje beginnen te krijgen. Ze smelten zich aan elkaar vast of zo. Het voelt in elk geval allemaal beter en stabieler aan.

Bottomline, het lopen gaf een zalig gevoel. Met de smile van de Alice in Wonderland kat heb ik mijn allereerste lusje voltooid. Vandaag rust, morgen opnieuw. Op happy waves kan je dus ook prima surfen !!!

Reacties

Populaire posts van deze blog