Wat zal komen…

(Qué vendrá, Zaz)

 

Het was een bijzonder onprettige en korte nacht. Eentje die een prijs had kunnen krijgen voor de meest onderbroken slaapcycli. In de mate dat er een slaapcyclus effectief gestart is, daar ben ik zelfs niet eens van overtuigd. Op een schaal van 0 tot 10, stressniveau 25. En de knoop was er weer, uitgestrekt over mijn ganse binnenkant, vakkundig aangespannen en zwaar, heel zwaar. Maatje XXXXL.

Dit heerlijke nummer, Qué vendrá (van Zaz, met haar vrolijke lach en opbeurende videoclip), heeft mij geholpen om de premature ochtend toch met veel energie en courage te starten. Echt een aanradertje,  zoek het maar eens op: https://www.youtube.com/watch?v=6THHrPyZQuQ.

Of ik het nu allemaal zo makkelijk ga aanvaarden is een andere vraag, maar dat is er eentje voor morgen. Nu mezelf eerst even oppeppen en klaarstomen voor het pretpakket van de dag.

Mijn noodzakelijke ingrediënten om vandaag door te komen:

·       Geduld: vermoedelijk ga ik een tijdje moeten wachten op de resultaten nadat de testen deze ochtend achter de rug zijn, dus een megadosis geduld lijkt geen overbodige luxe. Maar hey, ik wacht al bijna 5 dagen ondertussen. Hoeveel moeilijker kunnen die laatste uren nog zijn? Yes, I can!!

·        Lucht: ademen, ademen, ademen, dat gaat zoooo belangrijk zijn om rustig te kunnen blijven. Ik moet dus af en toe even de frisse lucht in. Op een toilet diep in- en uitademen gedurende langere tijd is doorgaans geen aanrader... Dus mentale nota aan mezelf: blijf ademen en ga op tijd naar buiten.

·        Steun: dat lijkt mij prima geregeld. Mijn vriend zorgt voor de taxiritten en zal er zijn met snotdoeken en luisterend oor. En een aantal andere close ones zullen er zijn voor extra crash opvang als mijn vriend zijn schouders niet meer droog geraken. Of gewoon om blij en opgelucht te zijn samen met mij. Dit alles digitaal of vanop veilige afstand weliswaar, zonder knuffels. Leve COVID voor mijn close ones die liever geen volwassen snotneus op hun schouders krijgen. Wie het schoentje past, trekke het aan 😉

·       Humor: the trick is to keep breathing… and smiling als je ‘t mij vraagt. Ik hoorde onlangs dat het quasi onmogelijk is om aan negatieve dingen te denken als je lacht. Een simpele glimlach volstaat. En dan nog wat galgenhumor doorheen de dag en ik geraak er wel door gesparteld.

 

What will come, what will come

I write my path

Without thinking, without thinking

Where it's going to end

 

What will come, what will come

I write my path

If I get lost, it means I already found myself

And I know that I have to continue

 

Mooi hé! Heb nog even naar het clipje gekeken ook, ik ben klaar voor deze dag! Denk ik...

Reacties

Populaire posts van deze blog