Post-narcotische emotrip

(Mad World, Warhaus)

 

Muziek verzacht de zeden. Is dat geen spreekwoord? Haha, ben het even gaan opzoeken en helemaal bovenaan de zoekresultaten prijkt het volgende:

'Muziek verzacht de zeden', luidt het spreekwoord. ... Rustige, harmonieuze muziek met veel bastonen en een traag ritme verlaagt je hartslag en bloeddruk. Het ontspannende effect is ideaal tegen stress of een dipje. Je kiest dan het best voor muziek met een ritme trager dan je hartslag.

Van de Christelijke Mutualiteit. Die zullen het wel weten zeker 😉

Maar ideaal dus om mijn toch nog betrekkelijk hoge bloeddruk wat naar beneden te krijgen. Ik had al gemerkt dat ik de laatste 2 weken net iets meer dan normaal tussen mijn CD’s was gedoken en op internet muziek had zitten opsnorren die mij vrolijk en/of rustig maakt. Dat werkt prima voor mij. Gisteren heb ik huilend staan dansen (allez, dansen… eerder zacht wiegen…) op mijn favorietje van de maand, Qué Vendrá. Na 3 herhalingen was ik aan het lachen. Perfecto!

En net heb ik zitten kijken naar de clip van Mad World, door Warhaus (https://www.youtube.com/watch?v=beyshXdfNUI).

Heerlijk zot, met of zonder post-narcotische emotrip…


La, la, la, la, la, la, la, la, get it on 😜



Reacties

Populaire posts van deze blog